آخرین اخبار ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۳ | (NEWS)

آخرین اخبار ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۳ | (NEWS)
20 فروردین

زمان تقریبی خواندن: 0 دقیقه

آخرین اخبار ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۳ نکات مهم و جدیدی داره و قاعدتا کنکوریه موفق کسیه که همیشه اخبار مهم و معتبر رو دنبال کنه و از حاشیه ها دور باشه !!

ما در تیم خبری مدیکال استوز  دقیق ترین و موثق ترین اخبار راجع ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۳ رو اینجا براتون توضیح بدیم و سعی کردیم هیچی رو از قلم نندازیم. همچنین ما سعی کردیم به ساده ترین نوع ممکن این اخبار رو براتون تشریح کنیم تا همه ابهامات در خصوص ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۳ رفع کنیم. پس با ما همراه باشید تا

اصلی ترین و مهم ترین نکات پیرامون ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۳ رو بررسی کنیم 

 

ویدیو آخرین توضیحات مسئولین پیرامون ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۳

⚠️ تاریخ انتشار این مصاحبه 19 اسفند ۱۴۰۲ :

 

 

میزان دقیق تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳

⚠️ طبق آخرین اخبار تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳ که توسط سازمان سنجش منتشر شده، در کنکور ۱۴۰۳ تاثیر معدل به ۵۰٪ درصد رسیده. این در حالیه که میزان تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۲ ، ۴۰٪ درصد بوده!!

یعنی این که در کنکور 1403 اهمیت سوابق تحصیلی و امتحانات نهایی بسیار مهم تر از سال های گذشته شده.


💡 افزایش میزان تاثیر معدل نشون میده

که شما به عنوان داوطلب کنکور برای این که بتونید یه رشته خوب در یه دانشگاه عالی و مطرح قبول شید باید امتحانات نهایی رو به اندازه کنکور جدی بگیرید‌.

 

اهمیت ترمیم معدل در کنکور ۱۴۰۳

 آموزش پرورش به منظور درک داوطلبانی که نتونستند نمره خوبی در امتحانات نهایی کسب کنند یه فرصت دوباره بهشون داده که همون طرح ترمیم معدله.

در طرح ترمیم معدل شما می تونید دوباره در آزمون های دروسی که نمره خوبی نگرفتید شرکت کنید و در صورت کسب نمره بالاتر به نسبت نمره قبلیتون، نمره بهتر شما در نظر گرفته میشه‌.

 📌یادتون باشه که طبق آخرین اخبار ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۳  شما می تونید هر درسی رو فقط یکبار ترمیم کنید.


⚠️ اگه قصد تحصیل در دانشگاه فرهنگیان رو دارید باید امتحانات نهایی رو جدی بگیرید. حداقل معدل لازم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان برای رشته انسانی ۱۵ و برای باقی رشته ها ۱۴ برای سه سال دوره دوم متوسطه بوده و اگر حداقل معدل لازم رو نداشته باشید نمیتونید برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان اقدام کنید.

 بنابراین باید توجه داشته باشیدکه اگر شما جز داوطلبانی هستین که معدلتون از  حداقل معدل قبولی در دانشگاه فرهنگیان کمتره باید حتما ترمیم رو جدی بگیرید چون با ترمیم معدل می تونید شانس خودتون رو برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان بالاتر ببرید.

 

آخرین اخبار ترمیم معدل برای کنکور پیرامون تمام بخش ها

این زیر آخرین اخبار ترمیم معدل کنکور برای  کنکور ۱۴۰۳ که توسط سازمان سنجش منتشر شده رو به طور  کامل براتون تشریح کردیم. تمامی اخبار مربوط به ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۳ شامل موارد زیر هستند:

📌  تعداد دفعات ترمیم معدل :

با تصویب شورای عالی آموزش و پرورش و ابلاغ رییس جمهور تعداد دفعات ترمیم معدل  برای  کنکور ۱۴۰۳ فقط یکباره.

این مصوبه سال گذشته به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده و شیوه نامه اجرایی اون منتشر شد.

 در تاریخ ۱ شهریور ماه ۱۴۰۲، مصوبه مورد نظر توسط رئیس جمهور ابلاغ شد. تاریخ ابلاغ نشون میده که آموزش و پرورش همچنان هیچ تجدید نظری در خصوص تعداد دفعات ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۳ نداره. البته بعد از کلی کشمکش استثنا امسال داوطلبانی که قبلا اقدام به ترمیم معدل کردند، مجدد می تونن ترمیم انجام بدن.

 

📌 زمان امتحانات ترمیم معدل : 

در سالهای پیش داوطلبانی که قصد ترمیم معدل داشتند می تونستند در آزمون های دی ماه و شهریور ماه شرکت کنند. از امسال دیگه امتحانات دی ماه و شهریور ماه جز ترمیم نمره و یا ایجاد سابقه محسوب نمیشه. بنابراین اگر  قصد ایجاد سابقه تحصیلی دارید یا میخواید ترمیم نمره انجام بدید  باید در آزمون های نهایی خرداد ماه شرکت کنید.


باید  گفت که آزمون شهریور ماه، یه آزمون جبرانیه و از خرداد ماه جدانیست.

در واقع افرادی که در یک درس افتادند می تونند در شهریور ماه جبران کنند. لذا از امسال آزمون شهریور ماه برای هیچکسی به عنوان ایجاد سابقه لحاظ نمیشه و میشه گفت نقشی در کنکور نداره.

📌 غیبت در امتحانات ترمیم معدل :

غیبت در آزمون ترمیم معدل باعث میشه براتون صفر رد بشه. پس اگر قصد غیبت دارید حتما با مدیر مدرستون هماهنگ کنید تا غیبتو براتون موجه کنه و درسو براتون حذف کنه.
اگر به هر دلیلی در آزمون ترمیم معدل غیبت داشتید، غیبتتون سوخت نمیشه و می تونید دوباره امتحان بدید، برای اطلاعات بیشتر در این خصوص می تونید مقاله غیبت در امتحان نهایی رو مطالعه کنید.

به عنوان نکته پایانی هم بگیم که حتی اگر نمره شما ۲۰ هم باشه بازم می تونید در آزموت ترمیم معدل شرکت کنید.

 

نتیجه گیری از آخرین اخبار ترمیم معدل

📌 خلاصه اطلاعیه آموزش و پرورش و آخرین‌اخبار ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۳ 

یه سری‌ نکات مهم رو نشون میده که شامل :

1. اینکه بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سمت سازمان آموزش پرورش در خصوص ترمیم معدل در رابطه با تعداد دفعاتی که فارغ التحصیلان می توانند ترمیم نمره انجام بدهند فعلا سکوت کرده!

⚠️ بنابراین همچنان مصوبه قبلی شورای عالی آموزش و پرورش و دستورالعمل آن مبنی بر تنها یک بار فرصت ترمیم نمره پابرجاست و میشه گفت‌ تغییری در اصل مطلب یعنی افزایس تعداد دفعات ترمیم معدل رخ نداده . البته امسال استثنا یه فرصتی به داوطلبان دادند.

 

2. غیبت دانش آموزان در امتحان نهایی (حتی به صورت موجه)، باعث لحاظ نمره صفر در سابقه تحصیلی ارسالی به سازمان سنجش میشه و از این طریق نمی تونند تأثیر قطعی را دور بزنند.

 

3.  تراز یک نمره معین در سال‌های مختلف متفاوته. نمرات در سال اخذ آن‌ها (نه سال فارغ التحصیلی) ترازدهی شده و بیش‌ترین تراز برای فارغ التحصیلانی که در امتحان ترمیم نمره شرکت کرده‌اند، لحاظ می شه.

 

4. ترمیم نمره صرفاً در نوبت امتحانت نهایی خرداد امکان پذیر است.

 

افراد مجاز برای شرکت در ترمیم معدل برای کنکور 1403

 همونطور که می دونیدشرایط شرکت در ترمیم معدل 1403 برای همه متقاضیان شرکت در کنکور فراهم نیست و فقط یک سری از افراد مجاز به شرکت در آزمون ترمیم معدل هستند. افراد مجاز برای شرکت در ترمیم معدل برای کنکور 1403 عبارتند از: 

  1. داوطلبان دارای دیپلم های نظری نظام جدید (3-3-6)

  2. متقاضیان دارای دیپلم های شاخه فنی حرفه ای و کاردانش نظام جدید (3-3-6)

  3. فارغ التحصیلان دوره پیش دانشگاهی دارای سابقه تحصیلی (4 عنوان درس نهایی)

  4. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فارغ التحصیلان دوره متوسطه سالی واحدی ترمی واحدی دارای مدرک پیش دانشگاهی ( از سال 1384 به بعد)

  5. فارغ التحصیلانی که قبلا با توجه به مراحل و نحوه ایجاد سابقه تحصیلی، اقدام به ایجاد سابقه تحصیلی نموده اند.

 

مشمولان ایجاد سابقه تحصیلی چه کسانی هستند؟

اگه قصد تغییر رشته دارید یا دیپلم یه رشته ای رو دارید و قراره که در رشته دیگه ای کنکور بدید باید حتما سابقه تحصیلی ایجاد کنید.

بنابرین مشمولان ایجاد سابقه تحصیلی عبارتند از :

  1. فارغ التحصیلان دوره متوسطه شاخه نظری نظام های آموزشی قبل از سال 1384
  2. دانش آموزان و فارغ التحصیلان نظام های آموزشی شاخه های کاردانش و فنی حرفه ای
  3. فارغ التحصیلان مدارس بین الملل و دارندگان گواهینامه معادل دوره متوسطه و پیش دانشگاهی صادره از کمیسیون ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی.
  4. طلاب حوزه های علمیه که دارای سطح یک حوزه هستند.
  5. فارغ التحصیلان دروه پیش دانشگاهی قبل از سال 1391
  6. فارغ التحصیلان و دانش آموزان شاخه نظری داوطلب شرکت در گروه آزمایشی غیر متناظر با رشته تحصیلی خود.
  7. سایر فارغ التحصیلان دوره متوسطه فاقد تمام یا بخشی از سوابق تحصیلی

 

2  نکته مهم درباره بخشنامه ترمیم معدل :

1. اگه دیپلم نظام قدیم (دیپلم قبل از سال 84) یا فنی حرفه ای و کاردانش دارید یا دیپلمتون رو قبل از سال ۸۴ گرفتید

◀️ مشمول سوابق تحصیلی نمیشید و نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی هم ندارید.


2. اگه به جای پیش دانشگاهیتون میخواید از مدرک کاردانیتون استفاده کنید یا مدرک پیش دانشگاهیتون رو  قبل از سال 91 کسب کردید

 ◀️ نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی هم ندارید.

 

تعداد دفعات ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۳

بر اساس آخرین اخبار ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۳ که توسط آموزش و پرورش منتشر شده :

❌ هر داوطلب برای هر درسی فقط و فقط 1 بار فرصت ترمیم داره. 

راهکار : در صورتی که شما از فرصت ترمیم خودتون استفاده کردید و بازم نتونستید نمره خوبی بیارید باید برای دیپلم مجدد اقدام کنید.

📌  البته آموزش و پرورش با هدف درک داوطلبان کنکور نسبت به این که تاثیر مستقیم امتحانات نهایی در کنکور تنها 2 ساله که تصویب شده، استثنا یه فرصت مجدد به همه داوطلبان داده.

یعنی تمام افرادی که ترمیم کردن دوباره می تونن برای ثبت نام آزمون ترمیم معدل اقدام کنند. البته این مصوبه فقط مربوط به کنکور 1403 هست و سال های آتی تنها همون یک بار میشه ترمیم کرد. 

همچنین طبق اخرین خبر هایی که راجع به ترمیم معدل کنکور 1403 منتشر شده، تمامی افرادی که در آزمون های ترمیم معدل ثبت نام کردند ولی به هر دلیلی نتونستن در آزمون سر جلسه حاضر بشن

همچنان این فرصت ترمیم براشون محفوظ باقی میمونه. 

 

جمع بندی نکات مهم برای شما

🔰 آخرین اخبار تاثیر معدل برای کنکور ۱۴۰۳ نشون میده که تاثیر نمرات نهایی در کنکور ۱۴۰۳ از ۴۰٪ درصد به ۵۰٪ درصد افزایش پیدا کرده.


🔰 همچنین طبق آخرین اخبار ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۳ همه داوطلبانی که قصد ترمیم دارند برای هر درسی فقط یکبار مجاز به ترمیم معدل هستند.


🔰 اگه جز داوطلبانی هستید که قصد شرکت در کنکور هنر و زبان رو دارید بد نیست بدونید که سهم سوابق تحصیلی در این دو کنکور ۲۸ درصده.  

 

🔰 به عنوان آخرین نکته از آخرین اخبار در خصوص ترمیم معدل و سوابق تحصیلی باید بگیم که برای شرکت در کنکور زبان و هنر ملزم به ایجاد سوابق تحصیلی نیستین

 و با هر دیپلمی ( انسانی، ریاضی، تجربی) می تونید در کنکور هنر و زبان شرکت کنید.

 

سوالات متداول داوطلبان

  • برای هر درسی چند بار میشه ترمیم انجام داد؟

    در حال حاضر داوطلبان کنکور برای هر درسی فقط یکبار مجاز برای ترمیم معدل هستند.

  • میزان تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳ چقدره؟

    میزان تاثیر معدل در کنکور سال پیش ۴۰ درصد و در کنکور ۱۴۰۳ به ۵۰ درصد رسیده.

  •  با دیپلم هنرستان میشه در رشته های نظری( تجربی، ریاضی و انسانی) شرکت کرد؟

    در صورت ایجاد سوابق شرکت در کنکور های رشته های نظری با دیپلم هنرستان مشکلی نداره.

نظرات کاربران 603 نظر

ثبت نظر جدید
تجربی ریاضی انسانی هنر زبان فرهنگیان

نظرات ثبت شده
  1. نرگس

    سلام پشت کنکوری ام اما هنوز برام قسمت ترمیم معدل فعال نشده با ایت که ۷ روز گذشته میتونید کمکم کنید؟

    • مدیکال استوز


      سلام همراه مدیکالی

      این مشکل همگانیه

       احتمال خیلی زیاد از فردا باز میشه

  2. یاسمن

    سلام من درسای محیط زیست و اجتماعیو.. که تو سال ۱۴۰۰ نمره‌ی ۲۰ گرفتم هم لازمه برای کنکور مجدد ترمیم کنم؟ شنیدم ارزششون تو زمان حال ۱۵/۱۶ عه

    • مدیکال استوز

      سلام همراه مدیکالی
      اگه هدف دانشگاه و رتبه عالی هست به نظرم ترمیم بزن ولی اگه وقتش رو نداری و اولویت های مهم تر وجود داره ترمیم نزن

  3. .

    سلام.من میخوام سال۱۴۰۴کنکورتجربی شرکت کنم اما فارغ التحصیل رشته فنی هستم.سال بعد تاثیرسوابق۶۰درصد میشه (یازدهم،دوازدهم)میتونم امسال امتحان نهایی سال یازدهم درمدرسه بزرگسال ثبت نام کنم؟وسال بعدهم امتحان نهایی دوازدهم؟ همچین کاری روکه میخوام انجام بدم ممکن هست؟

    • مدیکال استوز


      سلام همراه مدیکالی
      داخل بخشنامه اجازه ثبت نام داده شده و حتما پیگیری کن

  4. سارینا

    سلام خسته نباشید من پارسال دیپلم رو گرفتم الان می‌خوام ترمیم کنم امکانش هست یه سری از درسارو امسال ترمیم کنم ، باقیش سال بعد؟ یا اینکه امسال فقط چنتاشو ترمیم کنم؟

    • مدیکال استوز


      سلام همراه مدیکالی
      بله میتونی یه تعدادی رو امسال ترمیم کنی و یه تعدادی رو سال بعد

  5. علی

    سلام نمرات ۱۹ خرداد ۴۰۲ رو برای ۴۰۳ نیازه ترمیم کنیم یا فقط زیر ۱۹ هارو؟

    • مدیکال استوز


      سلام همراه مدیکالی
      زیر ۱۹‌ ها بهتر هست

  6. مهدی

    سلام من دانشجوی دانشگاه پیام نور هستم ایا میتونم در امتحانات ترمیم شرکت کنم؟

    • مدیکال استوز


      سلام همراه مدیکالی
      بله میتونی شرکت کنی

  7. مهسا ایرانی

    سلام خسته نباشید اگه کنکور اردیبهشت رو شرکت نکنیم مشکلی برا کنکور تیر بوجود میاد؟

    • مدیکال استوز


      سلام همراه مدیکالی
      خیر؛ هیچ مشکلی پیش نمیاد

  8. ساجده صادقی

    سلام میخام سال دیگ کنکور بدم .آیا میشه تعدادی امسال و تعدادی و سال دیگ امتحان بدم . واینکه تاثیر ش واس سال دیگه هیچ نمیشه یا شرایط تغییر نمیکنه ؟

    • مدیکال استوز


      سلام همراه مدیکالی
      بله میتونی این کار رو انجام بدی و تراز هر سال به نسبت شرایط فرق داره

  9. سارا

    سلام چرا نمیتونیم در سایت مای مدیو برای ترمیم معدل ثبت نام کنیم میسنویسه این سرویس به زودی فعال خواهد شد

    • مدیکال استوز


      سلام همراه مدیکالی
      هفته بعد فعال میشه و میتونی ثبت نام رو انجام بدی

  10. محمد علی

    سلام وقت بخیر چرا سایت ترمیم معدل فعال نمیشه ؟ استرس دارم فرصت تموم بشه و من از ثبت نام جا بمونم ؟

    • مدیکال استوز


      سلام همراه مدیکالی
      چون این هفته کنکور بود به این خاطر فعال نشد و از هفته بعد فعال میشه

پشتیبانی مدیکال02191014133 رزرو مشاوره ماهانه