آیا کنکور ۱۴۰۳ الکترونیکی است؟

آیا کنکور ۱۴۰۳ الکترونیکی است؟
28 بهمن

زمان تقریبی خواندن: 0 دقیقه

⚠️کنکور الکترونیکی واگعیه یا کیکه؟ طرح جدید الکترونیکی شدن کنکور اولین بار در سال 1402 از سمت سازمان سنجش عنوان و با استقبال مسئولین روبرو شد.

 دلایل مسئولین برای الکترونیکی شدن کنکور این بود که:

  1. هر سال در کنکور با تقلبات گسترده ای روبروییم و الکترونیکی شدن کنکور میتونه جلوی این تقلبات رو بگیره.
  2. همه چیز داره به سمت الکترونیکی شدن میره و ما هم باید با این موضوع خودمونو وفق بدیم.

سازمان سنجش ادعا کرده زیر ساخت های لازم برای الکترونیکی شدن کنکور ۱۴۰۳ فراهمه. طبق صحبتای رییس سنجش قراره ما در سال ۱۴۰۳ برای بعضی افراد کنکور رو به صورت الکترونیکی داشته باشیم. 

قطعا برای همتون یه سری ابهامات در خصوص الکترونیکی شدن کنکور ۱۴۰۳ به وجود اومده. چارش اینه که تا پایان این مقاله کنارمون بمونی و جواب بعضی از سوالاتت رو بگیری. 

 در ضمن به راحتی میتونی در بخش  (( نظرات )) همین صفحه سوالات رو بپرسی 

و مشاوران کنکور مدیکال استوز زیر 24 ساعت پاسخگوی سوالات شما هستن !!😎

 

داستان کنکور الکترونیکی چیست؟ 

داستان الکترونیکی شدن کنکور با شیوع کرونا و تعویق کنکور سراسری ۹۹ کلید خورد. قرار شد که برای جلوگیری از ابتلا به کرونا کنکور سراسری و حتی آزمون های استخدامی هم به صورت الکترونیکی برگزار بشن ولی سازمان سنجش اعلام کرد امکانات و زیر ساخت های لازم رو نداره و این داستان در اونجا بسته شد و الکترونیکی شدن کنکور به کنکور سال ۹۹ نرسید.😞

 بعد از برگزاری کنکور سال ۹۹ رئیس روسای سازمان سنجش اومدن روی طرح الکترونیکی شدن کنکور یکمی فکر کردن و بعد از دو دو تا چهار تا کردن اعلام کردن که سال ۱۴۰۲ ما حتما الکترونیکی شدن کنکور رو داریم.

❌البته در سال ۱۴۰۲  کنکور الکترونیکی قرار بود برای جلوگیری از تقلب برگزار بشه که خب این طرح به کنکور ۱۴۰۲ هم نرسید.❌

 💯آقای پور عباس رییس محترم سازمان سنجش اعلام کردن امسال ما حتما الکترونیکی شدن کنکور ۱۴۰۳ رو داریم و حرفمون حرفه.💯

 با توجه به تاکید چندین ساله سازمان سنجش روی الکترونیکی شدن کنکور احتمالش هست که این اتفاق بیوفته پس اگر داوطلب کنکور هستید خودتون رو برای این واقعه آماده کنید.

حالا کنکور الکترونیکی یعنی چی و فلسفش چیه؟  

❌با توجه به این که هرسال ما شاهد تقلب های گسترده در کنکور سراسری هستیم و حق خیلیا این وسط خورده شده، آقایون محترم سازمان سنجش اومدن الکترونیکی شدن کنکور رو به عنوان یه راه حل در نظر گرفتن.

💹 الکترونیکی شدن کنکور ۱۴۰۳ یعنی این که قرار نیست در کنکور ۱۴۰۳ هیچ کاغذی بین داوطلبان تحت عنوان سوالات کنکور رد و بدل شه و قراره به جای کاغذ هر کدوم از داوطلبان یک مانیتور و صفحه هوشمند داشته باشن.

آیا کنکور 1403 الکترونیکی است؟

این همه راجع الکترونیکی شدن کنکور گفتیم  حالا میخوایم این سوالو جواب بدیم که کنکور از چه سالی قراره الکترونیکی باشه؟

باید بگیم که چند ماه پیش آقای پورعباس اومدن گفتن که دنیا دیگه پیشرفت کرده و داره میره به سمت الکترونیکی شدن پس ماهم باید در این مسیر حرکت کنیم. بنابراین تصمیم گرفتیم  الکترونیکی شدن کنکور ۱۴۰۳ رو استارت بزنیم. ایشون به چنتا نکته اشاره کردند:

✔️ ایشون گفتن که شرکتای دانش بنیان یه سری پیشنهاد ها بهمون دادن که داریم روش فکر می‌کنیم. الانم نرم افزار ها برای الکترونیکی شدن کنکور آمادست و میخوایم رو سخت افزار ها کار کنیم.

✔️اخرشم تاکید کردن که ما هدفمون اینه که کل آزمون مثل پاسخنامه و دفترچه هارو هم رقومی و دیجیتالی به داوطلبای کنکور ارائه بدیم و آزمون رو کلا به صورت شخصی سازی اجرا کنیم.

❗بعد از صحبتای چند ماه پیش آقای پورعباس راجع الکترونیکی شدن کنکور ۱۴۰۳ دیگه حرفی راجع این موضوع زده نشد و دوباره این موضوع در هاله ای از ابهام باقی موند. 

 روزی که دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ منتشر شد آقای پورعباس دوباره اعلام کردن که ما هنوز روی حرفمون راجع الکترونیکی شدن کنکور ۱۴۰۳ هستیم و قرار شده برای یک گروه ۳۰ هزار نفری این کار رو شروع  کنیم.

برای این که از اخبار گفته شده اطمینان حاصل کنید و جواب این سوالتون که آیا کنکور ۱۴۰۳ الکترونیکی است یا خیر رو بگیرید بهتره ویدیو مربوط به صحبتای آقای پور عباس رو که این پایین براتون میذاریم رو ببینید.👀

 

جدول مقایسه تغییرات کنکور سراسری در سال های اخیر

کنکور مثل یک توپ میمونه که هی قل خورده تا رسیده به سال ۱۴۰۳. از سال اولی که ورود به دانشگاه ها با آزمون شد تا به امروز روند برگزاری کنکور کلی عوض شده اما مهم ترین تغییراتش از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ اتفاق افتاده که در جدول پایین کامل بررسش کردیم.

تغییرات کنکورکنکور 1400کنکور 1401کنکور 1402کنکور 1403
تاثیر معدل تاثیر مثبتتاثیر مثبتتاثیر قطعی 40 درصدیتاثیر قطعی 50 درصدی
زمان برگزاری کنکورفقط در تیر ماهفقط در تیر ماهدر بهمن ماه و تیر ماهدر اردیبهشت ماه و تیرماه
 دروس عمومیوجود دروس عمومی وجود دروس عمومی حذف دروس عمومیحذف دروس عمومی
روند برگزاری کنکورغیر هوشمندغیر هوشمندغیر هوشمندغیر هوشمند و هوشمند

 

 

زمان برگزاری کنکور الکترونیکی 1403

آقای پور عباس راجع زمان برگزاری کنکور الکترونیکی چیز خاصی نگفتن. برآورد ما از صحبتای ایشون به این شکله که:

☑️ممکنه در نوبت اول کنکور سراسری در اردیبهشت ماه کنکور به دوصورت حضوری و الکترونیکی برگزار شه، البته این  داستان هنوز تایید نشده و همینطور باز مونده.
☑️ راجع الکترونیکی شدن کنکور تیر ماه هنوز هیچ صحبتی نشده و اینجور که به نظر میاد همچنان باید منتظر اخبار تکمیلی در خصوص الکترونیکی شدن کنکور ۱۴۰۳ باشیم.

نحوه برگزاری کنکور الکترونیکی چگونه است؟

شاید خیلیاتون هنوز جواب سوال این که کنکور الکترونیکی چگونه است رو ندونید و فکر کنید کنکور الکترونیکی همون آزمون مجازیه و این حرفا. در آزمون مجازی شما با زیرشلواری تو خونه مینشستین و امتحان می‌دادین ولی طی الکترونیکی شدن کنکور شما باید نکات زیر رو در نظر داشته باشین:

🔰در کنکور الکترونیکی شما باید به عنوان داوطلبای کنکور در حوزه های مشخص شده حضور پیدا کنید و اونجا سوالات کنکور و پاسخنامه به صورت هوشمند در اختیارتون قرار داده میشه. 

🔰حتی اگر کنکور به صورت الکترونیکی هم برگزار بشه، باز هم تاثیر سوابق به صورت قطعی برقراره.

💻بهتره بعد هر آزمون آزمایشی که میدین به وسیله یک نرم افزار تخمین رتبه کنکور بر اساس معدل یا نرم افزار تخمین رتبه با تراز رتبتون رو تخمین بزنید و ببنید کجای کارید.

  استفاده از این نرم افزار ها باعث میشه شما با واقعیت روبه رو شید و گاهی تلاش خودتونم بیشتر می کنید.

 در ضمن میتونید از نرم افزار تخمین رتبه مدیکال هم استفاده کنید چون که نزدیک ترین و دقیق ترین رتبه نسبت به رتبه اصلیتون رو بهتون ارائه میده.

 

از چه نرم افزاری برای برگزاری کنکور الکترونیکی استفاده می شود؟

❌این که دقیقا از چه نرم افزاری برای کنکور الکترونیکی استفاده می‌کنند رو هنوز اعلام نکردند.❌

حتما حتما وقتی جزئیات در این خصوص اعلام شد ما زودتر از همه سایتا اینجا قرار می‌دیم نگران نباش و البته این که تیم خبریمون رو دست کم نگیر.😎

 

چالش ها و معایب برگزاری کنکور هوشمند ( ‌الکترونیکی )

الکترونیکی شدن کنکور علاوه بر این مزایایی داره یک سری معایب و چالش رو هم داره که در ادامه یه سریاشو براتون میگیم :

❌اول این که این طرح هنوز جدیده و زیر ساختاش به اون شکل آماده نیست.

❌دوم این که سرعت اینترنت در همه جای کشور خوب نیست و خب این موضوع خودش یه نوع حق خوری به حساب میاد.

❌سوم این که بچه ها هنوز به پشت میز نشستن و استفاده از خودکار و اینا برای آزمون دادن عادت دارن و خیلی سخته که براشون به این شکل آزمون دادن سخته و ممکنه نتیجه دلخواهشون رو نگیرن.

❌چهارم این که امکان لو رفتن سوالات قبل از برگزاری آزمون به شدت زیاده مگر این که تدابیر امنیتی براش به کار برده بشه.

جمع بندی

الکترونیکی شدن کنکور ۱۴۰۳ برای جلوگیری از تقلبات گسترده در کنکور سراسری ۱۴۰۳ قراره برگزار شه. در  کنکور الکترونیکی دانش آموز هیچ گونه کاغذ خودکاری نداره و باید از طریق یه سری از نرم افزارا و مانیتور های هوشمند امتحان بده. ه کنکور الکترونیکی در مرحله اول کنکور سراسری در اردیبهشت ماه قراره برگزار شه البته این طور که بوش میاد این موضوع فقط تسته. اینم بدونین که هنوز هیم صحبتی راجع الکترونیکی شدن کنکور تیرماه منتشر نشده.

سوالات متداول

  • الکترونیکی شدن کنکور در چه سالی قراره اتفاق بیوفته؟

    طبق آخرین اخباری که از سمت سازمان سنجش و آقای پور عباس منتشر شد این موضوع قراره از سال ۱۴۰۳ اجرایی بشه.

  • کنکور الکترونیکی ماهیتش مثل آزمون های مجازیه؟ 

    خیر در الکترونیکی شدن کنکور باید با کارت جلسه سر جلسه آزمون سراسری حضور پیدا کنید و تنها فرقش با کنکور های عادی اینه که دیگه کاغذ قلم ندارید و باید هوشمند آزمون بدید.

  • نرم افزاری که قراره در طرح الکترونیکی شدن کنکور استفاده بشه چیه؟

    ما هنوز دقیق راجع نرم افزاری که قراره در الکترونیکی شدن کنکور استفاده بشه نمیدونیم باید در واقع باید بگیم که هنوز چیزی راجعش نگفتن. هروقت خبر جدیدی در این خصوص اعلام بشه حتما بهتون‌میگیم.

نظرات کاربران 2 نظر

ثبت نظر جدید
تجربی ریاضی انسانی هنر زبان فرهنگیان

نظرات ثبت شده
  1. نیما

    سلام خسته نباشید ی سوال داشتم کسانی که سهمیه ۵ درصد دارند و هدفشون پزشکی هست حالا چه روزانه چه تعهدی و حتی آزاد برای انتخاب رشتشون و نتیجه نهایی که میخوان باهاش انتخاب رشته کنند و قبول بشن برای دانشگاه . اون رتبه در سهمیه نهایی( منظور م همون ۵ درصده) که اعمال شده با اون انتخاب رشته میکنند یا نه با رتبه در منطقشون( مثلا منطقه ۲) یا رتبه کشوریشون ؟ با کدومشون انتخاب رشته انجام میشه ؟ مثلا ی نفر رتبه کشوریش شده ۵۰ هزار رتبه در منطقه ۲ شده ۲۰ هزار و رتبه در سهمیه نهایی اش شده ۷ هزار . با کدوم رتبه براش انتخاب رشته انجام میشه برای ورود به دانشگاه؟

    • مدیکال استوز


      سلام دوست مدیکالی❤️
      با رتبه سهمیه تون انتخاب رشته میکنین و پذیرفته میشین

  2. زهرابیگدلی

    سلام آیا می توانم برای ترمیم معدل 4تا درس انتخاب کنم

    • مدیکال استوز

      سلام دوست مدیکالی عزیزم

       بله مشکلی نیست

پشتیبانی مدیکال02191014133 رزرو مشاوره ماهانه