تقلب در امتحان نهایی!

۴۰ درصد تاثیر قطعی سوابق تحصیلی توی کنکور باعث شده تقلب توی امتحان نهایی خیلی وسوسه‌انگیز به نظر بیاد! اما آیا واقعا همچین چیزی تو حوزه‌های امتحانی امسال امکان پذیره؟! + یه خبر خوش برای همه دوازدهمیا !

27 اردیبهشت

زمان تقریبی خواندن: 0 دقیقه

تجهیز تمامی حوزه‌های امتحانی به دوربین مداربسته‌ و سیگنال‌یاب 

زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش : فریب سودجویان را نخورید!

وی ضمن اعلام اینکه تمام حوزه‌های آزمون به دوربین مدار بسته‌ تجهیز شده‌اند و اگر هنوز حوزه‌ای دوربین نداشته باشد باید این کار را انجام دهند اظهار کرد: همچنین همه حوزه‌ها به راکت‌های سیگنال یاب تجهیز شده‌اند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش افزود: از دانش آموزان می‌خواهیم فریب شبکه‌هایی که به دنبال سودجویی هستند را نخورند. آزمون‌ها تشریحی هستند و دریافت پاسخ تشریحی در حوزه‌هایی که دوربین و سیگنال یاب دارند امکان پذیر نیست و اگر هم اتفاق بیفتد برگه‌های مشکوک را بازبینی کرده و طبق قانون "رسیدگی به تخلفات" با افراد برخورد می‌شود.

 

تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به جرائم امتحانات نهایی! محرومیت یک تا ۱۰ سال از شرکت در امتحانات در انتظار متقلبان !!

زارعی تاکید کرد:

با هرنوع تخلفی با شدت برخورد می‌شود و از دادستان خواسته شده است که شعبه ویژه‌ای برای رسیدگی به جرائم تدارک ببینند و مقدمات لازم فراهم شده است. شبکه‌های امنیتی، فضای مجازی را رصد می‌کنند.

صرف همراه داشتن وسیله الکترونیکی و وسیله تقلب، موجب محرومیت از امتحانات همان سال می‌شود و اگر فرد از آن وسیله استفاده یا سوالات را افشا کند یا فرد دیگری را به جای خود به جلسه بفرستد از یک تا ۱۰ سال از تمام آزمون‌ها محروم می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان در آزمون‌ها به هیچ وجه وارد این بازی نشوند گفت: در نوبت قبل هم نمونه‌هایی داشتیم و دانش آموزان فریب خورده بودند و آینده دانش آموزان تحت الشعاع قرار گرفته‌بود. قصد ایجاد اضطراب نداریم، بلکه می‌خواهیم امنیت و آسایش را برای همه دانش آموزان فراهم کنیم.

 

خبر خوش : ۲۵ درصد سوالات امتحانی ضریب دشواری پایین دارند!

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش تاکید کرد:
درخواست ما این است که شرکت کنندگان در امتحانات نهایی به هیچ وجه به این تبلیغات توجه نکنند و خود را برای شرکت در آزمون آماده کنند. از دی ماه و همین نوبت، طراحی سوالات ما مفهومی شده‌اند و از طرح سوالات پرتکرار پرهیز می‌کنیم.
مرجعیت با کتاب درسی است. ۲۵ درصد سوالات ضریب دشواری پایین دارند. معتقدیم سوال خوب سوال پیچیده و دشوار نیست بلکه سوالی خوب است که تمام سطوح یادگیری را در بربگیرد. این را به طراحان سوال هم تاکید کرده‌ایم.

 

بررسی کارشناسی درخواست محدودسازی اینترنت در اطراف حوزه‌های امتحانی​

زارعی در پاسخ به پرسشی درباره موضوع قطع اینترنت در اطراف حوزه‌های امتحانی گفت:

از آنجا که تخلفات و شبکه‌های سودجو در پیام رسان‌های خارجی فعالیت داشتند، درخواست قطع اینترنت بین الملل در یک مدت زمانی ۳۵ دقیقه‌ای تا ساعت ۸:۳۰ صبح را داشتیم که مصوب شد تا در کارگروهی بررسی شود و جلسات تخصصی داشتیم.
دو موضوع تهیه اینترنت پایدار و پرسرعت برای حوزه‌های تصحیح و محدودسازی اینترنت در دستور کار بود و در حال بررسی کارشناسی هستیم.

وی آماری از برخورد با تخلفات امتحانی در سال گذشته نیز اعلام کرد و گفت: تخلف از به همراه داشتن جزوه تا وسایل غیرمجاز را در برمی‌گیرد.
به تخلفات جزئی اشاره نمی‌کنم، اما ۹ مورد تخلف در زمینه انتشار سوالات را در نوبت امتحانی دی ماه کشف و با متخلفان برخورد کردیم. هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات تشکیل شده است و کارگروه‌هایی در استان‌ها به تخلفات رسیدگی می‌کنند.

 

کی به کیه ؟ تحلیل مدیکال 

هر سال نزدیکای امتحان نهایی که میشه کلی لینک با تیتر « سوالات امتحان نهایی لو رفت!!!  » تو تلگرام میبینیم و اگه یه بار روشون کلیک کرده باشین میبینین که ازتون میخوان تو ده تا کانال عضو بشین و خداتومن پول بدون هیچ ضمانتی ازتون میگیرن تا چند ساعت قبل امتحان سوالات رو به دستتون برسونن.

حتی مورد عینی داشتیم که تا ۵۰ میلیون تومن با عنوان پکیج کامل سواات نهایی از مردم کلاه برداری کردن !

امسال با وجود ۴۰ درصد تاثیر قطعی این کانال‌ها بیش از پیش دارن از مردم اخاذی میکنن. آموزش و پرورش هم با علم به اینکه دانش اموزها امسال خیلی بیشتر از سال های قبل در تلاش برای رسیدن به سوالات نهایی‌ان امنیت حوزه ها و طریقه طراحی و تکثیر سوالات رو چندین برابر کرده و تو حوزه ها از سیگنال یاب و دوربین استفاده میکنه. تا هیچ داوطلبی نتونه با گوشی همراه و اینترنت به جواب سوالات دست پیدا کنه.

حتی به دادستانی درخواست اختصاص یه شعبه ویژه برای رسیدگی به تخلفات امتحان نهایی داده!

به نظر هر انسان عاقلی اعتماد کردن به این افراد بدون هیچ ضمانتی برای پول زبون بسته‌اتون، و تقلب و گوشی بردن سر جلسه اون هم با این ریسک بالا که میتونه عواقب بدی مثل محرومیت چندساله رو به همراه داشته باشه، خریته محضه !

 به جاش بشین پای درست راحت و بی دردسر و شرافتمندانه یه نمره خوب بیار بچه‌جان !

 

نظرات کاربران 3 نظر

ثبت نظر جدید
تجربی ریاضی انسانی هنر زبان فرهنگیان

نظرات ثبت شده
  1. alireza9944

    Alireza

    • مدیکال استوز

      such a wow

  2. alireza9944

    علیرضا

    • مدیکال استوز

      جان برادر

  3. سودا لهراسبی

    با سلام ایا کسی که از امتحانات نهایی محروم شده از کنکور هم محروم میشه ؟

    • مدیکال استوز

      مدیکالی عزیز💓 خیر در صورت تقلب در امتحان نهایی یا هر مورد دیگه ای اگر شخص از امتحانات محروم بشه از کنکور محروم نمیشه.

پشتیبانی مدیکال02191014133 رزرو مشاوره ماهانه