افسردگی دوران کنکور

افسردگی دوران کنکور
23 اردیبهشت

زمان تقریبی خواندن: 0 دقیقه

 این مقاله مون درباره افسردگی دوران کنکوره یه کم دارک و ناراحت کننده اس اما خیلی مهمه که شما بچه های کنکوری باهاش آشنا بشیدچون واجبه از طرفی دوست ندارم بعد این مقاله به خودتون برچسب افسردگی در دوران کنکور بزنید ، چون تشخیص افسردگی دوران کنکور باید از منبع معتبر مثل تست افسردگی باشه و یا مراجعه به روانشناس پس این مقاله برای آگاهی توئه تا از آسیب های احتمالی به خودتون و آیندتون جلوگیری کنید.متاسفانه خیلی از بچه های کنکوری هستن که با این مشکل درگیرن اما خبر خوب اینجاست که افسردگی دوران کنکور قابل کنترل و درمانه و ما همین جا سیر تا پیاز درمان افسردگی دوران کنکور رو گفتیم براتون.

✅یادتون باشه افسردگی دوران کنکور به دلایل مختلف می تونه اتفاق بیفته و حتی ممکنه خود دانش آموز هم ازش بی خبر باشه.

🔴 اگه حس می کنی خسته شدی از کنکور و حال روحیت خوب نیست نمی تونی درس بخونی و فکر می کنی ممکنه افسردگی سال کنکور داشته باشی.

😇این مقاله اختصاصی از طرف تیم مدیکال استوز برای تو هست تا تو مسیر پر پیچ و خم کنکور ، مستقیم بری به سمت هدفت.


 

مهم ترین دلیل بروز افسردگی در دوران کنکور

غولی که متاسفانه از کنکور تو ایران ساختن، خود بخود عامل استرسه. تازه اگه کنارش انتظارات بیجای بقیه و حرفای پشت سر فامیل و هزار تا چرت و پرت دیگه رو هم بهش اضافه کنیم دیگه نور علی نور میشه. واسه همین بین بچها افسردگی به دو دوره تقسیم میشه :

1-افسردگی دوران کنکور 

2-افسردگی بعد کنکور 

چیزی که باعث به وجود اومدن افسردگی در دوران کنکور و بعدش میشه، بیشتر شدن این استرس و اضطرابه. البته وجود استرس تا حدی قابل قبول و حتی مثبته اما اگه کنترل نشه ممکنه فرد رو به سمت افسردگی سوق بده. این بین، شاید مهم ترین علت برای به وجود اومدن افسردگی دوران کنکور ، فشار بیش از حد و انتظارات بی جای خونواده و اطرافیانه. این مورد متاسفانه بلای جون همه ی کنکوریاست. از طرفی همین دلایل باعث میشه وقتی دانش آموز داستان چیزی که مد نظرش بوده قبول نمیشه ،همه انتظارت آوار میشن رو سرش و می تونه زمینه خوبی برای افسردگی بعد کنکور ایجاد کنه .

البته باید این نکته رو اضافه کنیم که افسردگی ممکنه بخاطر دلایل ژنتیکی هم ایجاد بشه و زمینه ی وراثت رو نباید نادیده بگیریم.

دلایل افسردگی در دوران کنکور

علائم افسردگی در سال کنکور، آیا این علائم رو داری ؟

ببین اون سگ سیاه افسردگی که میگن علائم خیلی خیلی متنوع و گسترده ای داره. از  بی حالی های مداوم و نداشتن انرژی گرفته گرفته تا حتی افکار مربوط به خودکشی می تونن جزو علائم و نشونه های افسردگی باشن ، در واقع افسردگی سطح بندی داره. افسردگی می تونه جوری کل زندگیت رو بگیره که از کل زندگی ناامید بشی و کل درس و زندگی رو ببوسی بذاری کنار.

دقت کنید که این علائم رو باید ۵ تا یا بیشتر از اون رو طی حداقل ۶ ماه داشته باشی ،  در ادامه علائم افسردگی دوران کنکور رو نوشتیم برات:

  • از دست دادن علاقه و احساس دلسردی نسبت به درس و تو حالت کلی نسبت به همه چیز. حالت از خودت به هم می خوره، دوس نداری حتی قیافه ی خودتم تو آینه ببینی. البته این اتفاق درجاتی داره و می تونه از دلسردی نسبت به هدف و کنکور شروع بشه تا برسه حتی به احساس دلسردی نسبت به اعضای خونواده.
     
  •   گوشه گیری از بقیه و میل به تنهایی و غمگین و ناامید بودن و دور میشی از جمع دوستا و رفیقات و حتی جمع های خونوادگیه. حس می کنی همه بدن، همه بدتو میخوان و به خاطر همین احساسات نمیخوای هیچ کسیو ببینی. تو حالت نرمالم بچه کنکوری معمولا از فامیل فراریه، حالا فک کن افسردگیم بگیره، دیگه سایه ی فامیل و آشنا رو با تیر میزنه.
     
  • علامت بعدی به هم خوردن الگوی خواب و ساعتشه. بیشتر هم به صورت بی خوابی ظاهر میشه که باز برمیگرده به زیاد بودن استرس و اضطراب. از وقتی که میری تو تخت خواب تا صبح هی اینور اونور می چرخی ولی خوابت نمی بره و در نتیجه باعث میشه خیلی تو گوشی غرق بشی ، طرف دوم ماجرا زیاد خوابیدن و رمق نداشتنه، پس مواظب خودت باش‌.
     
  • افسردگی بد جور روی ضعیف شدن حافظه و کاهش تمرکز نقش داره که اینا قاتل های سال کنکور هستن.

 

  • احساس شرم و گناه و بی ارزش کردن و دائم تو فاز مقایسه رفتن باعث میشه از میدون کنکور شونه خالی کنی و بترسی و توانایی هات رو نبینی.
  • در آخر افکار خود آزاری و خودکشی رو ممکنه داشته باشی😣

افسردگی مثل خوره همه انرژی و تمرکز و حافظه آدم رو می بلعه ، پس خیلی مهمه که با تفریح کردن و تعادل داشتن توی برنامه درسیت

و سخت نگرفتن های بی جا شرایط رو برای افسردگی گرفتن فراهم نکنی دوست من.

اگر هم داری با افسردگی دست و پنجه نرم می کنی تمام تلاش رو برای بیرون اومدن از زیر سلطه اش بکن.

تست رایگان تشخیص افسردگی در کنکوری

درسته که ما برای افسردگی علائم زیادی گفتیم ولی خواهشا خودت تشخیص نده چون همون اول گفتم تشخیص افسردگی و درمان افسردگی فقط با روانشناسه ، پس چون حس می کنی :حالم از درس بهم می خوره و  میگی : حال روحیم خوب نیست نمی تونم درس بخونم به خودت بر چسب نزن.

حالا مقاله ما این وسط چی کار داره؟ آگاهی رسانی می کنه و راهکار کمکی میده  .

برای اینکه بدونی واقعا دچار این مشکل شدی یا نه، میتونی از تست افسردگی کنکور استفاده کنی که هم رایگانه و هم معتبر

 پس حتما یه تست از خودت بگیر و برای نظر قطعی بهتره که یه روانشناس هم تاییدش کنه.

تست افسردگی رایگان

 

 

نقش افسردگی قبول نشدن در کنکور یا پشت کنکوری ماندن ، راهکار چیست؟

 

اینجا می خوام بهت بگم اگه فهمیدی دچار افسردگی دوران کنکور شدی و می بینی علائمش برنامه درسی و زندگیت رو بهم ریخته ممکنه تو رو مسیر هدفت دور کنه و یهو ببینی پشت کنکوری شدی ، پس بهتره به فکر درمان افسردگی در سال کنکورت باشی و با وجود افسردگی درس بخونی ، از طرفی اگه پشت کنکوری شدی احتمال تو دام افسردگی بعد کنکور رو داری و باید تو هم به فکر درمان افسردگی کنکورت باشی. اگه این وسط تو دوراهی گیر کردی نمی دونی چیکار کنی برای کنکورت مقاله پایین رو از دست نده.

 

پشت کنکور بمونم یا نه ؟

 

بهترین روش درمان افسردگی برای کنکوری ها 

درمان افسردگی کنکور یه بخشش زیادش دست ماست یه بخشی هم دست متخصص ها و روانشناس ها ، ما اینجا اون بخشی که دست توئه رو در ادامه نوشتیم برات :

  • اولا باید دیدت رو نسبت به کنکور اصلاح کنی. درسته که کنکور آزمون سختیه و رقابت توش خیلی زیاده ولی آدمای زیادی بودن که موفق شدن و به نتیجه رسیدن. کنکور تو بین همه ی چیزای ناعادلانه ای که تو مملکتمون وجود داره، عادلانه ترین چیزه. کسی که واقعا تلاش کنه، به نتیجه میرسه. لطفا از کنکور یه غول بی شاخ و دم نساز. بشین قشنگ مثل بچه ی آدم درستو بخون و اینقدر به فکر اینکه چه اتفاقی میفته فک نکن.
     
  • دوما حواست به تغذیه و استراحتت باشه. خوب بخور و به اندازه ی کافی بخواب.
     
  • سعی کن با خونواده یا دوستای صمیمیت ارتباط مداوم داشته باشی. خیلی از بچه ها متاسفانه عادت دارن مشکلاتشونو پنهان کنن و اصطلاحا تو خودشون بریزن. بعضی وقتا یه صحبت ساده آستانه تحمل آدمو می بره بالا و باعث میشه با دید مثبت تری به قضیه نگاه کنه.
     
  • حالا که بحث ارتباط شد لازمه بهت هشدار بدیم که از آدمای سمی اطرافت دوری کن. آدمایی که هی دم از شکست و ناامیدی و ... می زنن ناخودآگاه رو ذهن توام اثر میذارن.
     
  • حتما دیدی که اگه آب یه جا راکد بشه می گنده. آدمم همینه. ورزش رو حتی با کمترین میزان ممکن تو برنامت قرار بده. تحرک بدنی خود به خود باعث فعالیت بهتر مغز میشه و یکی از بهترین کارا برای جلوگیری از افسردگیه. کلا آدمایی که ورجه وورجشون بیشتره معمولا آدمای شاد ترین.
     
  • برنامه منظمی داشته باش و به برنامت پایبند باش. برای پایبندی به برنامه میتونی از مشاور، خونواده یا حتی دوستت کمک بگیری. کلا اگه یکی بالا سرت باشه و بهش جوابگو باشی بهتر پیش میری و سریع تر پیشرفت می کنی.
     
  • برای درمان افسردگی حتما باید از یه متخصص تو این زمینه کمک بگیری. برای تشخیص قطعی هم بهترین گزینه بازم روانشناسه.
     
  • یه سری تمرینارو خودتم میتونی انجام بدی. مثلا از کمالگرایی دوری کنی. دنبال برنامه های سنگین و پر زرق و برق نرو. با خودت رو راست باش و با توجه به توانایی خودت برنامه بریز.
     
  • موفقیتای هر چند کوچیک خودتو یادآوری کن تا انگیزه بگیری. مثلا پیشرفتت تو یه درس رو الگویی برای بقیه ی درسا قرار بده و موفقیت ها و توانایی هات رو به خودت یاد آور شو.
     
  • نکته ی مهمی که باید اینجا بهش اشاره کنیم نقش خونواده تو مدیریت افسردگیه. برای ارتباط بهتر و عبور از این دوران پیشنهاد می کنیم خونواده هم ارتباط مستمری با روانشناس داشته باشه.

روش درمان افسردگی کنکور

تاثیر بی نظیر تغییر رژیم غذایی و خوردن مولتی ویتامین در درمان افسردگی


گاهي تو افسردگي نداري ( درسته علائمش رو داري ) ولي مشکل تو فقط کم بودن ويتامين هاي بدنته يا رژيم غذايي که داري مواد مورد نياز بدنت رو تامين نمي کنه و ويتامين هاي B و ويتامين D بدنت کم ميشه چون اين دوتا ويتامين تاثير گذارن در خلق و خو ما و جلوگيري مي کنن از اختلالات عصبي و تو مسير ساختن هورمون سرتونين (شادي) کار مي کنن ، پس گاهي با دقت به رژيم غذايي و يک آزمايش گرفتن مي تونيم منبع مشکل رو پيدا کنيم پس واجبه راجع به بهترين مولتي ويتامين براي کنکوري ها بريد بخونيد. 

چون ما همیشه در مدیکال به فکر همه جنبه های زندگی یه کنکوری هستیم  و همیشه تاکید داریم که خواب و خوراک یه کنکوری باید درست باشه

تا بتونه خوب درس بخونه و سر آزمون ها انرژی و تمرکز کافی برای بر اومدن از پس اون آزمون رو داشته باشه

و  راهکار ما برای شما بچها این مقاله تغذیه دوران کنکور هست که پیشنهاد می کنم  از دستش ندی تا کامل قضیه برات روشن بشه .

حال روحیم خوب نیست نمی تونم درس بخونم چیکار کنم؟


وقتی میگی: حال روحیم خوب نیست نمی تونم درس بخونم ، خسته شدم از کنکور و .... خوب این به معنی افسردگی سال کنکور نیست گاهی جسم و روحمون خسته شده و نیاز داریم انرژیمون برگرده تا بتونیم دوباره برگردیم رو روال درس خوندن سابق و همیشه قرار نیست به این قضیه به چشم افسردگی دوران کنکور نگاه کنیم و اول باید دلیل این که حال روحیمون خوب نیست رو بشناسیم شاید فقط به تفریح نیاز دارین یا یکم سفر یا استراحت پس اول مطمئن بشین که توی روتین زندگی چند ماه اخیرتون از هر چی خوشی و لذته دوری نکردین و همش بی وقفه و ربات گونه درس نخوندین بعد به فکر افسردگی دوران کنکور بیوفتین و به خودتون برچسب افسرده بزنید.

 

چگونه با وجود افسردگی درس بخونیم؟ 


چرچیل( نخست وزیر انگلیس) رو همه یا عکسش رو دیدن یا اسمش رو شنیدن این بنده خدا اداره امورات کشوری دستش بود و در زندگی با افسردگی هم دست و پنجه نرم می کرده، ببین خیلی های دیگه بین خود ما هستن که با این مسئله درگیرن و باز هم وظایف شون رو انجام میدن، این می تونه دلیلی باشه برای تو که ببینی کلی آدم هستن که با وجود افسردگی دارن زندگی می کنن ، در حالی که در تلاش برای رفعش هستن( از تکنیک و روش هایی که گفتیم استفاده می کنن) پس تو هم دوست کنکوری من می تونی با وجود افسردگی دوران کنکور درس بخونی ما هم تو این مقاله کلی راهکار بهت گفتیم دیگه ، پس نگران نباش😉

چگونه با وجود افسردگی درس بخوانیم؟

همش خوابم میاد نمی تونم درس بخونم 


یکی از نشونه ها و علائم افسردگی بی حالی و نداشتن انرژی هست و میل به خوابیدن زیاد میشه و این برای یه کنکوری یه چیز خیلی بده یعنی قشنگ سمه چون یه کنکوری باید خوابش و خوراکش و زندگیش رو نظم باشه و انرژی کافی داشته باشه این قضیه مفصل تر از این حرف هاست، پس برای این که بدونید خواب کنکوری باید چه جوری باشه  مقاله کامل مدیکال رو بخون.

خواب کنکوری

 

بهترین راهکار مقابله با خستگی و ناامیدی در دوران کنکور


کنکور با همه فشار هاش بی حالی و خستگی هنگام درس خواندن رو به ارمغان میاره و مخصوصا اگه بعد یه مدت نتیجه مد نظرمون رو نگیریم احساس ناامیدی کنکور اولین چیزیه که به سراغ ما میاد و انگیزه برای درس خواندن رو از دست میدیم.
برای همین لازمه که حواسمون به تفریح کردن و انجام کارهایی که به ما انرژی می دن باشه تا اون انرژی ای که یه جا داریم استفاده اش می کنیم رو با کارهایی مثل چیزایی که پایین گفتم به دست بیارین : 

  • دادن یه جایزه به خودمون
  • یه پیاده روی
  • کافی شاپ رفتن
  • پادکست گوش دادن و قدم زدن
  • فیلم دیدن 
  • با خانواده و دوستان بودن

 

حرف آخر برای مدیکالی های عزیز

این جا دوست دارم بهتون راجع به عطیه مقدم بگم کسی که 6 سال پشت کنکور نشست با وجود این که تونست سال دوم هوشبری بیاره اما بازم به آرزوش پایبند بود و دوباره و چندباره مسیرش رو رفت و از اونجایی که مسیر این دختر انقدر پر پیچ و خم هست پیشنهاد می دم تو رادیو مدیکال مصاحبه اش رو گوش بدی چون می دونم برات بمب انگیزه میشه.

مصاحبه عطیه که 6 سال پشت کنکور بود

بچها کنکور برای هر کس با توجه به شرایط روحی و جسمی و خانوادگیش و مدرسه ای که بوده و پایه درسی اش و اراده و انگیزه و تلاشش و منابعش نتیجه ی متفاوتی داره اما داستان همیشه اون جوری که ما فکر می کنیم نیست پس به خودت ایمان داشته باش.

 

  • افسردگی و درس خوندن

    ارتباط بین این دوتا این جوریه که افسردگی می تونه باعث بشه شما درس نخونی و از درس زده بشی و از طرفی اگه با وجود افسردگی به خودت فشار بیاری و درس بخونی کم کم افسردگی تاثیرش کم میشه تو زندگیت.

  • تاثیر درس خوندن بر افسردگی

    وقتی شروع کنید به درس خوندن کنترل زندگی خودتون رو به دست میگیرید و این خودش عامل مهمی برای رفع افسردگیه.

  • مشکلات روانی کنکوری ها چیه ؟

    کمال گرایی ، اضطراب، استرس، ترس از شکست، افسردگی، اختلال های خوردن و خوابیدن و مقایسه کردن از مسائل روانی شایع بین بچه های کنکوری هست.

نظرات کاربران 24 نظر

ثبت نظر جدید
تجربی ریاضی انسانی هنر زبان فرهنگیان

نظرات ثبت شده
  1. فاطمه

    الان که دارم مینویسم حرفدلم اینجا میگم به کسی نگفتم حال روحی بشدت بدی دارم افسردگی شدید و الان 3 ماه و نیم مونده به کنکور و من هیچ امیدی ندارم مشکل خانوادگی بدی رو دارم و خونه بر از تنش و دعوا شرایط کتابخونه رفتنم ندارم من از یه دختر شاداب تبدیل شدم به یه دختر افسرده ارزو و هدفم رشته دندون هست هنوز امید در من زنده اس که میشه خیلی کارا کرد واقعا میشه رسید اما من افسرده ام وضعیت خانواده و خونه داغونه و مشکلم یکی دوتا نیست هیچوقت درک نشدم هیچوقت.... اون روحیه جنگنده من کجاست ایا هنوزم میشه ورق رو برگردوند خواهش میکنم کمکم کن مدیکال زندگیم داره خراب میشه اینجا هیچکس منو نمیشناسه که حرفام گفتن اگه نمیگفتم خفه میشدم چقدرگریه کردم موقع نوشتن این متن ممنون از سایت خوبتون........ یاعلی

    • مدیکال استوز

      سلام دوست مدیکالی🤍
      قربون تو برم من دختر❤️🥹🥹ما دخترا خیلی قوی تر از اون چیزی هستیم که فکرشو بکنی..ما میتونیم با هرچیزی مقابله کنیم و اینده خودمونو بسازیم..همیشه شاد و خوشگل هستیم یه مبارز واقعی هستیم🤌🏽یالا دختر شروع کن!! از همین الان!!
      برنامه بریز، نفس عمیق بکش، تو اینه نگاه کن و به خودت افتخار کن.. تو میتونی🫠❤️

  2. ابراهیمی

    با سلام احترام. پسر من تو کنکو ر رتبه 1800 آورده قبول نشده ومرد د زدن. خیلی ناراحت وگوشه گیر شده.

    • مدیکال استوز

      سلام دوست عزیز سعی کنین همراهش باشین و بهش قوت قلب بدین.اماهمچنان اعتراض بزنید و پیگیر باشین ک حقشون ضایع نشه

  3. فاطمه

    سلام من دانشجو پرستاری آزادم ،و امسال ۲۲سالمه و رشتم رو دوس ندارم،از طرفی بشدت حال روحی بدی دارم و اصلا امیدی به درس خوندن هم ندارم،و تو موقعیتی هستم که نمیدونم کار درست چیه، اطرافیانم پزشکی قبول شدن و همین خیلی تو روحیم تاثیر بدی گذاشته، و امیدم رو هم به خوندن مجدد از دست دادم،بنظرتون بهترین کار برای من چیه؟

    • مدیکال استوز

      سلام دوست خوبم
      اولا که این تفکر ک پزشکی بالاتره رو از ذهنت خارج کن
      دو اینکه تقریبا کار پزشک و پرستار تو یه محله و اشتراک زیادی داره
      اگر حالت با پرستاری بده، احتمالا با پزشکی هم همینطوره
      میتونی ازمون لیسانس به پزشکی رو شرکت کنی که البته سخت هم هست

  4. زهرا

    سلام‌مدی راستش من ۳ساله که ازشدت استرس به تمام علائم افسردگی دچارشدم و از طرفی بشدت نقص تمرکز دارم یعنی مثلا یه درسو خیلی طول میکشه تموم کنم، مثلا میگم امروز ۱ونیم ساعت شیمی بخونم، این ۱ونیم ساعت تا اخرشب طول میکشه تموم شه، بعدهم اینکه هی همه چیو فراموش میکنم مثلا ۳۱تست ریاضی زدم ولی یادم نبود چجوری حل کردم و بعدکه خواستم دوباره حل کنم بازهم نتونستم حل کنم.

    • مدیکال استوز

      دوست مدیکالی من💗 تو تنها نیستی و ماه های آخر استرس و فشاری که هست باعث میشه خیلیا نتونن درس بخونن و از استرس حجم مطالب از اونور بوم میفتن و درس رو رها میکنن یا کند پیش میرن. و در مورد افسردگی بهتره با یه تراپیست صحبت کنی تا در موردش مطمئن بشی. راهت پر نور✨💗

  5. ریحانه

    مدیکال من پایه دوازدهممم و امسال فارغ التحصیل میشم، راجع به افسردگی در سال کنکور باید بگم که متاسفانه من امسال در حدود ۹ ماه و نیم بهش دچار شدم و افسردگیم از اواسط مرداد شروع شد به دلیل اضطراب ناسالمی که روح و روان و بدنم رو تحت تاثیر قرار میداد، البته من قبلا هم سابقه افسردگی داشتم ولی خب هیچوقت به این وحشتناکی نبود و متاسفانه قسمت دردناک‌ترش اینجا بود که من تمرکز و بازدهی بشدت پایینی داشتم طوری که دو صفحه شیمی دوساعت ازم تایم میگرفت💔روز به روز مضطرب‌تر میشدم و از برنامم عقب میوفتادم و اونقدر شرایط روحیم بد شد که مشاور تحصیلیم بهم گفت امسال کنکور و بزار کنار و سعی کن با معدل بالا فارغ بشی، افسردگی من ریشه در خانواده‌ای که توش بودم داشت و داره و متاسفانه بخاطرش امسالم رو از دست دادم، قسمت دردناک‌ترش اینجا بود که من میخواستم عالی درس بخونم ولی نمیتونستم، از صبح تا شب تو اتاقم کز میکردم پای کتاب هایی که نمیتونستم بخونمشون، توروخدا به همه بگید اگه تو سال کنکور احساس افسردگی داشتن برن پیش روانشناس اون خیلی می‌تونه کمک بکنه.💔

    • مدیکال استوز

      ریحانه عزیز ممنونیم که تجربه خودت از دچار شدن به افسردگی در دوران کنکور رو به اشتراک گذاری دقیقا همینطوره هر کدوم از بچه ها که این حس و حال رو دارن تجربه میکنن رفتن پیش روانشناس و حتی روانپزشک براشون ضروریه و از خیلی از آسیب های احتمالی آینده ( نه فقط کنکور ) جلوگیری میکنه

  6. Hasti

    واقعا ممنونم ازتون که به این مسائل هم توجه میکنین..من خودم زمینه اضطراب و افسردگی رو داشتم و کنکور شدید ترش کرد. به شدت کمالگرام و اینکه بخاطر این موضوع نمیتونم درست تمرکز کنم و درس بخونم اذیتم میکنه و افسردگی باعث شد که نتونم طبق برنامه ای که ریختم پیش برم.. متاسفانه این موضوع رو با مشاورم هم درمیون نگذاشته بودم ( خجالت میکشیدم بگم). ولی اینکه میبینم شما درک میکنین واقعا خوشحالم میکنه. مرسی ازتون❤️

    • مدیکال استوز

      هستی عزیز 💗 میخوام بدونی که تنها نیستی و حس افسردگی هیچ خجالتی نداره و باور کن برای همه آدم ها بوجود میاد فقط مهمه که نزاریم درگیرش بشیم و افسردگی زندگی مارو کنترل کنه هر موقع که حالت بد شد حتمااااا با دیگران در مورد احساساتت صحبت کن

  7. حسنا

    سلام،خیلی خوشحالم که مقاله تونو دیدم.یه جورایی برام آشناست و با تموم وجودم حسش کردم.برای منی که سه ساله پشت کنکورم روزا اصلا جالب نیستن ولی الان میدونم چی میخوام و همین برام کافیه و واقعا میگم کنکور آخر راه نیست.نصیحتم واس بچه هایی مث خودم که فقط بخاطر زرنگ بودنشون و اصرار خونواده اومدن تجربی اینه که تصمیماتونو طبق میل خودتون بگیرین نه خانواده و دیگران،هرجایِ مسیرتون حس کردین اشتباه کردین هرچه سریعتر برگردین وگرنه تهش میشین حسنایی که سه ساله داره پشت کنکور درجا میزنه و با انواع مشکلات روانی دست و پنجه نرم میکنه:))) یه تشکرم بکنم از تیم خوبتون و مشاور خوبم که تا همین چند وقت پیش کنارم بودین ولی من بریدم و جا زدم،ما که قدر ندونستیم ولی از شما خیلی ممنونیم...

    • مدیکال استوز

      حسناااااا 💗 ممنون که تجربه ات رو با بقیه بچه ها به اشتراک میزاری ما مدیکالی ها همیشه درکنارت هستیم ازت میخوایم که جا نزنی حالا چه برای کنکور چه هر قسمت زندگی شاید باورت نشه ولی زندگی همیشه پر از فرصت و اتفاق های جدیده که میتونه جبران همه روزها و سال های قبل بشه اگه نیاز به صحبت داشتی توی ربات تلگرام بهمون پیام بده

  8. poi

    سلام وقت بخیر.من الان یک هفته است که نمیتونم درس بخونم،خیلی همت کنم فقط درس مورد علاقم مثل زیست یا ریاضی رو بخونم،به شدت خوابم میاد با اینکه خوابم کافیه و حتی قهوه هم مصرف میکنم،اصلا نمیتونم سر درس بشینم و تعداد تستم به شدت افت کرده.چیکار کنم؟

    • مدیکال استوز

      سلام دوست عزیز ورزش و مدیتیشن رو توی برنامه روزانه ات بزار واقعا تاثیرش رو میبینی اگه حالت غم و بی حوصلگی داری حتما با یک روانشناس وضعیت خودت رو در میون بزار

  9. پوچ

    اینقدر همه چی بده ک نمیتونم توضیح بدم من تازه چندماه پیش قرصامو دکتر قطع کرد ... نمیخام دیگ اون حال بدو :)))) هی ی روز همه چی اوکی میشه چند روز باز میریزم بهم ب نتیجه و بعدش ک فک میکنم فقط میتونم گریه کنم و بیخال بشم . خاب بد کابوسای مضخرف . انگیزمو هی از دست میدم خدمو سرگرم کارای بیخود میکنم حوصله خودمو حتی بهترین دوستامم ندارم از همه چی و همه جا فاصله گرفتم ولی فقط دارم بدتر میشم

    • مدیکال استوز

      دوست مدیکالی من 💗 بهترین کار اینکه دوباره به پزشک خودت مراجعه کنی و شرایطتت رو توضیح بدی تا اگه نیاز به دارو یا مشاوره داری حتما براش اقدام کنی از مدیتیشن کردن هم غافل نشو هر روز ۱۵ دقیقه رو به سکوت و مدیتیشن اختصاص بده تا ذهن و روحت آروم بشه

  10. ستایش

    نمیدونم واقعا.. من خیلی دوست دارم توی جمع باشم برم پیش دوستام و ... ولی حوصله ندارم و ترجیحم اینه بمونم تو خونه . خیلی شده تو جمع داشتیم همه میخندیدیم که یهو زدم زیر گریه و حتی خودمم شوک شده بودم 🤦🏻‍♀️ روزا رو بیشتر دوست دارم . صبا و روزا کلا انگیزم بیشتره ولی هعی که زمان میگذره و به شب نزدیک میشیم حالم بد میشه، میرم تو لاک خودم، درس نمیتونم بخونم، دلم میخواد یه جا بشینم و زل بزنم به دیوار.. برا همین سعی میکنم صبامو خوب استفاده کنم ولی بازم ساعت مطالعم کافی نیس چون تا شب کلیش تلف میشه :) خیلیم مودی میشم . یه لحظه عصبیم یه لحظه هیجانی . صدای حرف زدن بقیه صدای تلویزیون حتی صدای تیک تاک ساعت هم رو اعصابمه . اونم نه فقط وقتایی که درس میخونما!‌‌ همش اینجوریم خلاصه که بله .. اینم یکم از حس و حال این روزای من 🥴 بخش کوچیکیش بود البته

    • مدیکال استوز

      ستایش عزیز بدون که تنها نیستی. آدم های زیادی هستن که این شرایط رو دارن میگذرونن اما خوبه که تو الان به این وضعیتی که داری آگاه هستی و میدونی که باید یه کاری براش انجام بدی مدیتیشن روزانه، صحبت با مشاوره روانشناس یا حتی در صورت لزوم رفتن پیش روانپزشک و گرفتن دارو قطعا میتونه پایانی باشه برای این حال و احوالی که الان تجربه می کنی مراقب خودت باش

پشتیبانی مدیکال02191014133 رزرو مشاوره ماهانه